LÆRER-TEATER-SALON
Lærere og undervisere inviteres til en underholdende og inspirerende eftermiddag i teatrets og filosofiens tegn.
- Få inspiration til, hvordan du kan bruge teatret og forestillingernes tematik i din undervisning.
- Få viden om, hvordan du kan forberede og efterbearbejde forestillinger vha. ved hjælp af spil og undervisningsmateriale.
- Se små udpluk fra kommende forestilling og tal med instruktør og skuespillere
- Mød vores filosof David Mark Larsson og hør ham fortælle om filosofi i børnehøjde
- Og få lidt godt til ganen – og mød hinanden.
PROGRAM FOR DAGEN
15.00-15.10
Velkomst ved producent Kenneth Gall og Teater Hunds Lærer-Teater-Netværk. Samt præsentation af netværket.
15.10-15.25
Visning af udvalgte scener fra “TAB & VIND – en forestilling om konkurrence?”.
15.25-15.45
Oplæg ved kunstneriske leder, dramatiker og instruktør Methe Bendix om måden at gøre store temaer relevante og interessante for både små og store i teatret. Samt få et indblik i ideerne til kommende projekter.
15.45-16-00
Dialog og fælles erfaringsudveksling. Vi i teatret er ret nysgerrige på lærernes hverdag og læringsverden.
16.00-16.15
Pause og forfriskninger
16.15-16.25
Pep-talk af Rikke Petersen om brugen af SPIL og undervisningsmateriale.
16.25-16.45
Oplæg med filosof David Mark Larsson om at arbejde med filosofisk tænkning i relation til teateroplevelser.
16.45
Et koldt glas, lidt knas og networking.
ARRANGEMENTET ER GRATIS, men tilmelding er nødvendig på vov@teaterhund.dk.
Der er 50 pladser, som fordeles efter først-til-mølle-princippet
MERE OM SALONEN
Teatrets forestillinger og deres tematikker er unikt udviklet til målgruppen, og derfor ønsker vi at inspirere til, hvordan teateroplevelsen foldes mere ud, end blot en isoleret oplevelse i teatersalen. Vi ønsker med salonen at åbne det kunstneriske og skabende rum, og vi ønsker inspirerende samtaler om brugen af teater i børns udvikling. I Teater Hund arbejder med tre forestillingsforlængende greb: Spil, som eleverne selv kan spille i skolen eller hjemme. Undervisningsmateriale, som igangsættes af underviseren, samt filosofiworkshops, hvor der åbnes for forestillingen tematik. Sidstnævnte skaber rum for børns filosofiske tanker ved at forbinde æstetik, leg og undren, med konkrete bud på, hvordan man kan gribe det an i undervisningen og dermed udfolde teateroplevelsen.